Thursday, February 9, 2012

Sewa Teman Lelaki







Wanita di China yang mencari pasangan kini boleh melalui jalan pintas tanpa perlu kenal terlebih dahulu dengan lelaki, dengan menyewa teman lelaki pada laman e-dagang Taobao untuk suatu set harga, menurut Nandu Daily.

Teman lelaki disewa berdasarkan perkhidmatan yang mereka berikan kepada wanita, termasuk berpegangan tangan, berpeluk dan bercium.

Pasangan sementara itu biasanya akan pergi ke panggung wayang, membeli-belah, makan malam, atau satu lagi temujanji yang dipilih oleh wanita itu.

Harga sewa teman lelaki berbeza-beza. Sepuluh yuan (AS $2 dolar) adalah standard untuk makan tengahari sejam.

Untuk membeli-belah selama sejam, harga dua kali ganda kepada 20 yuan (AS $4). Untuk sewa teman lelaki sehari penuh, kos boleh meningkat sehingga 100 yuan (AS $15).

Kebanyakan lelaki yang menyewa dirinya mencari wang, tetapi ada yang mengatakan mereka lakukan untuk cinta.

Seorang lelaki berusia 28 tahun dari Foshan, Guangdong bernama Huang menghantar iklan dengan harga yang tinggi sebanyak 500 yuan (US $79) sewa dirinya.

Huang berkata beliau berharap untuk mencari kasih sayang dan bahawa jika dia mendapati seorang gadis yang benar-benar mahu berkahwin dengannya, dia boleh melaraskan harga.

Seorang gadis dari Beijing telah menghubunginya, tetapi mereka tidak pernah berjumpa kerana jarak antara rumah-rumah mereka. - China Times

No comments: