Thursday, February 14, 2008

Patern of Report in UTUSAN MALAYSIA

KUALA LUMPUR 14 Feb. – Sejak dua tahun lalu, banyak pihak menjangkakan pilihan raya umum ke-12 akan diadakan pada tahun 2009 mengambil kira mandat kerajaan yang memerintah sekarang akan berakhir pada Mei tahun depan.


SEPANG 14 Feb. - Jika Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi begitu sinonim dengan angka 13, lain pula dengan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo (gambar) yang menyatakan nombor 8 amat dekat dengan dirinya dan negeri ini.


SEREMBAN 14 Feb. - Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, beliau tidak akan menukarkan mana-mana individu sesuka hati, melainkan ia diminta oleh parti atau UMNO Bahagian masing-masing.


JOHOR BAHRU 14 Feb. - Beberapa ahli Puteri UMNO Johor telah disenaraikan sebagai calon bagi bertanding di kerusi Parlimen atau Dewan Undangan Negeri (DUN) pada pilihan raya umum ini.


KUALA LUMPUR 14 Feb. - Kelab Setiausaha Politik hari ini menyuarakan sokongan dan kesediaan mereka untuk berada di belakang semua calon Barisan Nasional (BN) yang akan bertanding pada pilihan raya umum ke-12 ini.


MELAKA 15 Feb. - Bekas Ahli Parlimen Kota Melaka, Wong Nai Chee sedia bertanding semula untuk mempertahankan kerusi Parlimen itu pada pilihan raya umum ke-12 nanti.


PULAU PINANG 14 Feb. - DAP berhasrat mengurangkan strategi meletakkan seorang calon bertanding di dua kawasan secara serentak iaitu di kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) pada pilihan raya ke-12.


KUALA LUMPUR 14 Feb. - Ahli Parlimen Jelebu, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, beliau bersedia bertanding lagi pada pilihan raya umum ke-12 jika diberi peluang berbuat demikian.


KUALA TERENGGANU 14 Feb. - Demam pilihan raya semakin membara apabila Pemuda UMNO Terengganu memasang lebih sejuta bendera parti itu di seluruh negeri itu bagi menghadapi pilihan raya umum ke-12 pada 8 Mac ini.


BUKIT MERTAJAM 14 Feb. - Pas Pulau Pinang akan bertanding di enam kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan dua kerusi Parlimen pada pilihan raya umum ke-12.

No comments: